قیمت بوتاکس

آخرین قیمت های بوتاکس و مراکز ارائه دهنده بوتاکس ارزان

قیمت بوتاکس

آخرین قیمت های بوتاکس و مراکز ارائه دهنده بوتاکس ارزان

آلوپسی: علل ، علائم و درمان های ریزش مو و طاسی

 


 

آلوپسی نوعی بیماری است که با ریزش مو در کل بدن مشخص می شود.

 

ریزش مو به طور معمول دامنه پیر مردان است ، اما این شرایط فرصت برابر - که دلایل زیادی دارد - می تواند تقریباً هرکسی را تحت تأثیر قرار دهد.

آلوپسی اصطلاح پزشکی ریزش مو است و فقط در پوست سر اتفاق نمی افتد. برخی از بیماری ها و داروها می توانند باعث طاس شدن کل بدن شوند ، اگرچه بیشتر موارد ژنتیکی در ناحیه سر است.

هر کس به عنوان بخشی از چرخه رشد طبیعی مو ، هر روز حدود 100 تار مو می ریزد ، اما ریزش بیش از حد معمول یک پیشرفت ناراحت کننده است. طبق انجمن ریزش موی آمریکا ، آمریکایی ها هر ساله بیش از 3.5 میلیارد دلار برای درمان آن هزینه می کنند.

 

علائم و علل

موهای بیشتر افراد هر ماه تقریباً نیم اینچ رشد می کند و تقریباً 90٪ از موهای شما در هر زمان فعالانه رشد می کنند و 10٪ دیگر در مرحله خواب هستند. بعد از دو یا سه ماه ، این موهای خفته می ریزند و با شروع فاز خاموش سایر فولیکول ها ، فولیکول های آن شروع به رشد موهای جدید می کنند.

ریزش مو با ریزش مو متفاوت است ، زمانی که موی ریخته و دوباره رشد نمی کند. افراد اغلب در حوادث استرس زا مانند زایمان ، جدایی یا طلاق یا در زمان غم و اندوه مو می ریزند.

 

گذشته از وراثت ، ریزش قابل توجه مو می تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله:

مدل موهای خشن یا روش های درمانی ناخوشایند: مدل های مویی که بطور مداوم از نوارهای لاستیکی ، غلتک یا بارت استفاده می کنند و یا موها را به حالت های تنگ مانند میخچه می کشند ، می توانند فولیکول های مو را ملتهب و زخم کنند. بنابراین می توان از محصولات شیمیایی نادرست مانند رنگها ، سفید کننده ها ، صاف کننده ها یا محلول های موج دائمی استفاده کرد. بسته به درجه آسیب ، ریزش مو در نتیجه می تواند دائمی باشد.

عدم تعادل هورمون ها: در زنان ، تغییر هورمونی از قرص های جلوگیری از بارداری ، بارداری ، زایمان ، یائسگی یا هیسترکتومی می تواند فولیکول های مو را بیش از حد طبیعی وارد کند تا وارد مرحله خاموش شود.

بیماری یا جراحی: استرس ناشی از بیماری یا جراحی ممکن است بدن را وادار کند موقتاً کارهای غیر ضروری مانند تولید مو را متوقف کند. شرایط خاص نیز می تواند آن را تحریک کند ، از جمله اختلالات تیروئید ، سفلیس ، کمبود آهن ، لوپوس یا عفونت شدید. یک بیماری خود ایمنی به نام آلوپسی آره آتا ، که هیچ درمانی ندارد ، باعث ریزش سریع مو در سراسر بدن می شود.

داروها و ویتامین ها: شیمی درمانی سرطان ، که در تلاش برای از بین بردن تمام سلولهای رشد سریع بدن ، به فولیکول های مو حمله می کند ، دلیل شناخته شده ریزش مو است. عوارض جانبی سایر داروها شامل ریزش مو نیز می باشد ، مانند مواردی که فشار خون و نقرس را درمان می کنند (یک بیماری دردناک مفصلی ناشی از تجمع اسید اوریک). مقادیر بیش از حد ویتامین A نیز در این امر نقش دارد.

کمبودهای تغذیه ای: رژیم های سنگین یا اختلالات غذایی مانند پرخوری و بی اشتهایی می توانند به طور موقت فولیکول های مو را بی حس کنند تا رشد آنها متوقف شود. این امر همچنین می تواند در اثر مصرف ناکافی پروتئین ، ویتامین یا مواد معدنی رخ دهد.

پیری: یک اثر طبیعی پیر شدن ، کند شدن رشد مو است.

خانم ها معمولاً کاملاً کچل نمی شوند ، اما موهای بالای سر یا شقیقه ها ریزش می کنند. دی گفت ، مردان تمایل دارند موهای شقیقه خود را از دست بدهند و بیشتر از زنان کاملاً کچل می شوند.

تشخیص

متخصصان پوست پوست سر فرد را معاینه می کنند و سابقه وقایع پزشکی یا استرس زا "برای دیدن آنچه در زندگی و دنیای او اتفاق می افتد" را تهیه می کنند.

متخصص پوست ممکن است از بیوپسی استفاده کند - یک تکه پوست کوچک که شامل فولیکول مو است - و آن را به یک آسیب شناس بفرستد تا تشخیص دهد بیماری خود ایمنی مانند لوپوس علت ریزش مو است.

بررسی مو و فولیکول همچنین می تواند مشخص کند که کسی به عفونت باکتریایی یا قارچی مبتلا شده است.

درمان و دارو

درمان های ریزش مو از ملایم تا شدید و ارزان تا پرهزینه است. این امر بستگی به این دارد که چه مقدار مو از بین رفته و چه مقدار اولویت برای پوشاندن عدم وجود یا جایگزینی آن است.

 

درمان ها شامل موارد زیر است:

بافت مو یا کلاه گیس: به طور معمول گره های کلاه گیس و موی سر کاملاً سر را می پوشاند یا به موهای موجود اضافه می کند و ظاهر یک سر کامل از مو را بازیابی می کند. به خصوص برای بیماران سرطانی و کسانی که ریزش موی آنها موقتی است بسیار کاربردی هستند.

کرم ها و لوسیون های موضعی: ماینوکسیدیل بدون نسخه (همچنین با نام تجاری Rogaine نیز شناخته می شود) می تواند برخی از رشد موها را به خصوص در افرادی که ریزش موی ارثی دارند بازگرداند. این به طور مستقیم به پوست سر اعمال می شود. داروی فیناستراید با قدرت نسخه (Propecia) به صورت قرص وجود دارد و فقط برای آقایان است. طبق آکادمی پزشکان خانواده آمریکا (AFP) ، تشخیص اینکه این داروها مثر هستند ممکن است تا شش ماه طول بکشد.

داروهای ضد التهاب: کرم های تجویز شده با استروئید یا تجویز می توانند فولیکول های آسیب دیده یا ملتهب شده توسط مواد شیمیایی خشن یا کشش بیش از حد را آرام کنند.

جراحی: مردان تمایل دارند کاندیداهای بهتری برای تکنیک های جراحی جایگزینی مو باشند زیرا ریزش موی آنها اغلب به یک یا دو ناحیه پوست سر محدود می شود. روش ها شامل پیوند است که از یک تا 15 تار مو در هر پیوند دیسک شکل به مکان های دیگر پیوند می شود. کاهش پوست سر باعث از بین رفتن طاس پوست سر می شود بنابراین می توان پوست سر را که با مو پوشانده شده است ، کشید تا نواحی طاس پر شود. عوارض جانبی شامل تورم ، کوفتگی و سردرد است.

 لیزر برای رشد مو همچنین می تواند به تحریک فولیکول های مو و بهبود رشد کمک کند. مردم معمولاً وقتی نتیجه می گیرند که لیزر را با مداخله دیگری ترکیب کنند.

درمان های طبیعی و جایگزین

درمان های جایگزین ممکن است به رشد مجدد مو کمک نکنند و بسیاری از آنها توسط تحقیقات پزشکی پشتیبانی نمی شوند. با این حال ، سایر درمان هایی که گزارش می شود آلوپسی آره آتا را بهبود می بخشد شامل گیاهان چینی ، طب سوزنی ، مکمل های روی و ویتامین ، روغن گل مغربی و عطر درمانی است.

Viviscal ، یک مکمل طبیعی ، در مقایسه با افرادی که عصاره ماهی را در آزمایشات بالینی مصرف کرده اند ، رشد بیشتری در مردان نیز نشان داده است.

NIAMSD توصیه می کند قبل از استفاده ، درباره هر روش درمانی جایگزین با پزشکان در میان بگذارید.

آخرین تحولات درمانی

داروی توفاسیتینیب برای درمان بزرگسالان مبتلا به آرتروز تأیید شده است ، اما تعداد فزاینده ای از موارد نشان می دهد که می تواند آلوپسی یونیورسالیس را نیز درمان کند ، بیماری که در آن افراد تمام موهای بدن خود را از دست می دهند زیرا سیستم ایمنی بدن آنها به فولیکول های مو حمله می کند ، Live Science قبلا گزارش شده

 

بر اساس بیانیه دانشگاه ییل ، ​​این یافته پس از تجویز پزشکان برای مرد 25 ساله مبتلا به آلوپسی یونیورسیال رخ داده است زیرا آنها شنیده اند که این بیماری در موش ها نیز تحت درمان قرار گرفته است. پس از سه ماه درمان ، این مرد موهای سر خود را کاملاً دوباره جمع کرده و ابروها ، مژه ها ، موهای صورت و همچنین موهای دیگر بدنش قابل مشاهده بود.

 

مشخص نیست که توفاسیتینیب (نام تجاری Xeljanz) چگونه کار می کند ، اما محققان امیدوارند که به زودی سازوکار آن مشخص شود. این داده ها ممکن است به آنها کمک کند تا بدانند کدام مسیرهای بیولوژیکی منجر به ریزش مو می شود.

اکنون آزمایشات بالینی در سراسر کشور برای آزمایش ایمنی و اثربخشی دارو در شرایط ریزش مو انجام شده است. توفیسیتینیب به 66 نفر مبتلا به آلوپسی آره آتا (یک بیماری سیستم ایمنی بدن که باعث ریزش مو به صورت لکه دار می شود) ، به مدت 3 ماه ، یک توفاسیتینیب را ارائه داد. طبق مطالعه سال 2016 ، منتشر شده در ژورنال JCI Insight ، نیمی از افراد مقداری مو دوباره تهیه کردند و یک سوم آنها بیش از 50٪ موهای سرشان رشد کرد.

با این حال ، محققان هنوز در تلاشند تا بهترین دوز مورد نیاز را تعیین کنند ، اینکه آیا نتایج ماندگار هستند و اینکه آیا آنها می توانند یک فرم موضعی از دارو ایجاد کنند یا خیر. وی افزود که بیماران باید توجه داشته باشند که توفاسیتینیب عوارض جانبی دارد. طبق گفته سازنده ، این در حال حاضر با افزایش خطر ابتلا به عفونت های جدی و همچنین اشک معده و روده همراه است.

علاوه بر بررسی توفاسیتینیب ، محققان همچنین در حال بررسی روش هایی برای شبیه سازی مو یا استفاده از سلول درمانی برای درمان آلوپسی هستند



پی آر پی برای رویش مجدد مو

مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد